Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Manchester City 1-2 Manchester United
#1
Som någon som bor i Manchester håller jag verkligen inte med. Manchester City tröja Billiga är den större klubben men det finns inget sätt att 90 % av Manchester är rött. Inte ens 90 % av Greater Manchester är rött. Vilken del av Greater Manchester kommer du från, du måste vara från Salford eller något för att ha den åsikten? Jag arbetade mycket i Longsight och Gorton, och jag känner många Stockport-killar, och det är blått som det kommer. När du går runt Manchesters centrum ser du massor av City-tröjor och massor av United-tröjor.
Jag surrar fortfarande efter gårdagen och suger in allt. Jag har stöttat United sedan Big Ron var ansvarig, och det är en fantastisk känsla att vinna FA-cupen som massiva underdogs, det har helt enkelt aldrig hänt förut i min livstid, och gör det mot City i en match de trodde att de inte kunde förlora gör det bara sötare. Man kanske skulle kunna hävda att United skulle ha varit underdogs 1977 när vi slog Liverpool (som effektivt stoppade dem från att vinna diskanten) men jag tvivlar på att det skulle ha varit nästan lika många United-fans som trodde att det var en självklarhet som det var igår. Det här är definitivt en av mina favoritvinster i FA-cupen.
Konstigt nog hade jag inte ägnat mycket tid åt att fundera över vad detta skulle betyda för EH om vi vann, jag trodde bara att han var en död man som gick innan igår.
Visserligen lutade jag tungt mot att han skulle få sparken, Billiga Fotbollströjor bara inte att du kan sparka honom nu. Och jag tror inte att styrelsen kommer att sparka honom nu heller.
Jag vet redan vad folk kommer att säga i november/december om fotbollen fortfarande är skit "vi skulle inte ha behållit honom baserat på en match eller på känslor bla bla bla", men jag tror inte att det gör någon skillnad , du kan fortfarande inte sparka honom nu.
Gårdagen har förändrat allt, och trots att jag fortfarande har stora reservationer mot ETH, tror jag att han har förtjänat rätten att fortfarande vara ansvarig när den nya säsongen drar igång, och min förhoppning är att detta gör för ETH vad att vinna FA-cupen gjorde för Fergie redan 1990. För Fergie följde han upp det med en europeisk trofé säsongen efter, och sedan en genuin titelutmaning säsongen efter det, följt av titeln säsongen efter. Han kanske inte efterliknar Fergie, men han har förtjänat rätten att åtminstone se oss in i nästa säsong.
För nu ska jag bara upprepa, jag kommer att bli chockad om styrelsen sparkar honom nu.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 4 Guest(s)