Forums

Full Version: Lionel Messis deltagande i MLS All-Star-matchen i tvivel: Vilka straff kan Inter Miam
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Lionel Messis deltagande i MLS All-Star-matchen 2025 på onsdag är allvarligt ifrågasatt, vilket gör att fansen är ivriga att se den argentinska legenden i aktion. Frågor har uppstått om Inter Miami-stjärnan kan riskera disciplinära åtgärder efter hans frånvaro från lagaktiviteter före matchen.
MLS All-Star-matchen 2025 kommer att äga rum den 23 juli på Austin FCConfused hemmaplan, Q2 Stadium, där ligans bästa spelare kommer att möta MX Liga All-Stars. Men med bara två dagar kvar har Billiga Fotbollströjor Messi ännu inte rapporterat till MLS All-Stars, vilket skapar osäkerhet kring hans deltagande.
Austin FCConfused huvudtränare Nicolas Estevez är ansvarig för MLS-laget, men är fortfarande osäker på om han kommer att få chansen att träna den åttafaldige Ballon d'Or-vinnaren. På frågan om Messi skulle vara tillgänglig för matchen mitt i veckan gav den spanske tränaren ett avvägt svar.
"Jag är bara ansvarig för att coacha och hantera spelarna de skickar till mig; jag tror att det är mer en fråga för dem (arrangörerna). Jag hoppas att han (Messi) kan komma eftersom det är väldigt viktigt för alla att ha den största spelaren i historien. Ja, jag hoppas det; jag är optimistisk om allt, varför inte, jag hoppas att han kan komma?" sa han på en presskonferens på måndagen.
Med mindre än 48 timmar kvar till All-Star-matchen i Texas är till och med huvudtränaren oviss om Messis status. Osäkerheten är betydande eftersom det blir den argentinska stjärnans första framträdande i MLS All-Star-match – ett ögonblick som fansen har väntat på länge. Förutom besvikelsen på läktarna kan Messi få straff från ligan om han missar matchen.
Messis möjliga sanktioner
Messi har varit i utmärkt form de senaste månaderna och har ofta spelat hela matcher för Inter Miami och presterat bra. All-Star-matchen hålls mitt i en viktig ligamatch, och även om vila kan vara idealiskt kan det kosta pengar att missa matchen.
Enligt MLS-reglerna kommer alla uttagna All-Star-spelare att stängas av i en match om de avbryter matchen utan godkänt medicinskt skäl. Det betyder att Messi kommer att missa Inter Miamis nästa match – en stormatch hemma mot serieledarna FC Cincinnati på lördag den 26 juli.
Det enda sättet för Messi tröja att undvika All-Star-matchen och undvika avstängning är att Inter Miami anmäler skadan eller får ett särskilt undantag från MLS. Detta verkar dock osannolikt, särskilt med tanke på att stjärnkollegan Jordi Alba bekräftats delta.
Inter Miamis huvudtränare Javier Mascherano antydde klubbens inställning till Messis och Albas deltagande i All-Star-matchen. "Spelarna har kallats in och jag hoppas att de kan vila. Jag vet vikten av All-Star-matchen och så vitt jag vet har klubben inte fattat något beslut ännu – allt är business as usual", sa han på en presskonferens på fredagen. För närvarande har Inter Miami inte gjort något officiellt uttalande och tiden rinner ut.